fredag 25 maj 2018

Jag är så nöjd med att allt funkar i Fridá.



Efter att batterierna blev bytta har allt fungerat som det ska. Det känns underbart att veta att elen fungerar. Jag tog en tur upp till snickeriet och gjorde två hållare till solcellslyktorna som ska vara till Fridá. Hon måste ju ha lite uppmuntran när hon fungerar så bra som hon gör.
Vi var ute förra helgen med henne, batteri bytet gjorde susen.
Jag låg och lyssnade på när pannan skulle starta, det börjar med att det surra lite och sedan kom tändningen med en liten ”bonk”, Precis som det ska vara.
Nu är hon klar för nästa resa, det blir ingen lång resa det heller, Motala och Vätternrundan. Vi åker ner fredagen 8/6 och sedan är vi kvar till den 18/6. Min Gudrun får åka ner med Fridá före och jag lite senare på eftermiddagen. Ett av mina barnbarn tar studenten och det vill jag vara med på. Det blev så förra året också, det är lika bra att Gudrun åker ner tidigt för det kan bli lite bökigt där nere när det strömmar in bilar på campingen ibland.
En bild från vår oas på campingen, 
  Bilden är från förra året.

Här på samma plats har jag stått med lite olika husvagnar och nu de senaste åren med bussen sedan 1990.
   //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar