onsdag 3 augusti 2016

Fortfarande dag7

Vi kom ut till badplatsen övernattning var på gång, 

men jag ser att det är löstgrus eller närmare bestämt sand mitt på vägen och bilarna hade åkt på båda sidor om sanden.
Vi skulle iaf vända bussen så jag började vända, det såg ut att gå bra men helt plötsligt bara sjönk bakhjulen, det var bara att lägga i ettan och prova med lite plan under hjulet drog lite men det blev bara sämre.

Vad gör man då? Det kom folk som kände en som hade traktor, han for till honom och sa att det var en husbil som hade fassnat ute vid badplatsen och behövde lite hjälp att komma loss.
När han kom tillbaka kom han i en fyrhjulsdriven jeep, men han sa det går inte, han åkte hem och hämtade en fyrhjulsdriven traktor med dubbelmontage så nu åker bussen med trodde vi. Han kopplade i ett grovt lyftband dubbelt och började dra, jag hjälpte till men bussen slirade bara, och plötsligt går linan av med en smäll.
Då åker jag hem och hämtar en kätting säger han, åker den inte med då, då måste något sönder.

Han hade en bit att åka men kom igen efter en halvtimma, han kopplade i dragöglan på busen och så körde vi.
Det brakade och knakade i väggarna, och jag såg att till och med plåten på sidan vågade sig. Men när det släppte ur sanden så var allt som förut igen, han stod lite snett när han drog och det var nog därför plåten vågade sig.
Men upp kom vi, sedan var det dags att göra upp, och vi hade naturligtvis inga kontanter. De berättade att man kunde ta ut i affären som låg 5 km därifrån och de bodde bredvid där.
Nästa problem, när vi kom in och ville ta ut en slant så hade den som var före tagit ut 500 kr så hon kunde inte lämna ut mera så tidigt på morgon. Men när vi står där kommer vår hjälpande man, jag berättade hur det var men jag frågade har du swich? Nej inte jag men min fru tror jag säger han, så vi swichade till henne och så var allt ur värden.
Vi fick två nya vänner på Facebook också, Han och hans fru på grund av fastkörningen.

  
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar