söndag 30 juni 2019

Midsommar 2019



Midsommar afton tillbringade jag hos mina barn i Storfors.

Midsommar dagen blev det Skivtjärn som vanligt, Gudde tränade lite simning inför Vansbrosimningen,

 fram på eftermiddagen kom mina syskon Ann och Lena med sina. Det blev grillning och en trevlig eftermiddag.


Vi låg kvar till måndagen, sedan bar det av hem och vattna lite blommor. Då tänkte vi att vi åker vidare, men vart? Lyrestad? Nej där var det fullt, Hajstorp får det bli och så blev det också en natt.


Trevliga grannar från Kungälv hade vi också. Dagen efter till en plats som jag hade funderat på länge att besöka, det var det gamla stenbrottet på Kinnekullesom cementa drev fram till 1979. Det var en märklig miljö,


här hade det brutits skiffer och kalk sedan 1890 talet och avslutades 1979. Under den tiden hann man med att bryta ut 20 miljoner ton. 
Nästa dag åkte vi och Grannar som var från Hallsberg med oss i bussen upp till utkikstornet jag trodde att vi skulle kunna se det grundstötta fartyget som låg norr om Kållandsö i Luröskärgård. Men tyvärr det var lite soldis så det var kanske därför vi inte såg något fartyg.
Vi lämnade våra vänner från Hallsberg vid tornet, de skulle gå ner tillbaka till sin husbil nere i stenbrottet. Sista natten blev vid Suröbokskog.
På kvällen tog vi en promenad upp till Harnäsudde och tillbaka ca 4 km, vi gick en led efter Vänerns kant upp dit.




Kvällen jagade vi mygg och flugor en stund, innan det var dags för sängen. Hem resan gick bra och allt har funkat med vår kära Fridá.
//Per


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar